Wednesday, January 26, 2011

PERTUKARAN TUAN HAJI YAHAYA BIN ABDULLAH






Tuan Haji Yahaya Abdullah telah membuat keputusan yang sangat sukar untuk menerima pertukaran beliau ke IPG Pulau Pinang dan meninggalkan warga JAPIM IPG KSAH untuk menyambung sumbangan sebagai pendidik di sana. Begitu juga dengan seluruh warga JAPIM yang merasa tersangat berat untuk melepaskan Tuan Haji Yahaya.

Pertukaran Tuan Haji Yahaya berkuatkuasa pada 1 Januari 2011, tetapi beliau akan memulakan tugas di IPG Pulau Pinang mulai 8 Februari 2011.

Sebagai tanda penghargaan di atas segala jasa beliau sepanjang berkhidmat di IPG KSAH, pihak JAPIM telah mengadakan perjumpaan khas dengan para pelajar Pengajian Agama di Dewan Al-Bukhari pada jam 1100 pagi 26 Januari 2011.

Seluruh pensyarah JAPIM juga turut meraikan beliau dengan mengadakan jamuan dan majlis perpisahan pada hari yang sama, 26 Januari 2011 (Rabu)jam 1300 bertempat di Radix Cuisine.

SELURUH WARGA JAPIM (PENSYARAH & PELAJAR PENGAJIAN AGAMA) MENGUCAPKAN SELAMAT JALAN DAN SELAMAT MENERUSKAN PERJUANGAN DI IPG PULAU PINANG. TERIMA KASIH DAUN KELADI DI ATAS SEGALA SUMBANGAN DEMI KECEMERLANGAN JAPIM DAN BADAS SEPANJANG DI IPG KSAH. KAMI MEMOHON MAAF DI ATAS SEGALA SALAH DAN SILAP.

Antara kata-kata bernas yang diungkapkan oleh Tuan Haji Yahaya:

Kita mestilah menjadi air mutlak yang suci lagi menyucikan. Guru agama mesti menjauhkan diri daripada segala macam sifat mazmumah demi untuk menjadi teladan kepada masyarakat dan membantu masyarakat untuk menghidupkan iklim dini dalam kehidupan mereka.

Orang yang yakin dengan anugerah rezeki Allah akan sentiasa hidup dalam ketenangan. Orang yang tenang akan hidup senang, tetapi orang senang belum tentu hidupnya tenang.

1 comment:

  1. yang man bedal tu dok posing teruk sangat....cari publisiti ke???.....
    gambaq ramai-ramai lepas makan tu awat tak upload sama???.........

    ustaz ya dah sronok kat tanjung tu.......

    kah kah kah

    ReplyDelete